Dnia 16/02/2024 odbyła się lekcja języka angielskiego w stylu niekonwencjonalnym.

Zajęcia zostały przeprowadzone przez panią Annę Kaczmarczyk. W trakcie lekcji uczniowie klasy 1żT zostali zaznajomieni z faktami oraz zabytkami trzech historycznych miast USA: Jamestown, St Augustine i Filadelfii. Oglądając wyświetlane zdjęcia historycznych budowli słuchali opowieści o tych zabytkach. Ich zadaniem było wybranie miasta, które chcieliby zwiedzić. Nie mieli narzuconego z góry zadania zapamiętania konkretnych informacji, czy też dokładnego zrozumienia jakiegoś fragmentu.
Następnie połączyliśmy się na messangerze i posłuchaliśmy opowieści rodowitego Amerykanina, byłego nauczyciela w-f i fizyki na temat tych trzech miast. W ten sposób młodzież mogła sobie utrwalić zdobyte wcześniej informacje, a jedna z uczennic zapytała naszego gościa online wprost, które z tych miast by polecił do zwiedzenia i dlaczego.
Celem lekcji dla uczniów było poznanie elementów wczesnej historii powstawania Stanów Zjednoczonych na kontynencie północnoamerykańskim.
Cel lekcji zawierał również ukryty element – rozwijania sprawności słuchania ze zrozumieniem w sposób bezstresowy, bez lęku przed popełnieniem błędu, a wręcz z możliwością cieszenia się przez młodzież z własnego osiągnięcia – zrozumienia informacji podawanych w j. angielskim przez nauczyciela oraz przez Amerykanina, jak również poznania fragmentu wczesnej historii narodzin USA.
Niestety wskutek odgórnych wymagań, pękających w szwach podstaw programowych, rzadko możemy prowadzić lekcje w oparciu o naturalny sposób nauczania, czy przyswajania języka obcego. Nauczyciele są zmuszeni nauczać młodzież poprawnego wykonywania zadań maturalnych w językach obcych, a swobodny proces edukacyjny mający na celu opanowanie danego języka dla jego znajomości zostaje często zaniechany.

Udostępnij

Posted in Aktualności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *