MAYDAY, MAYDAY – gdzie ten QR?!

W bieżącym tygodniu, klasy trzecie miały okazję uczestniczyć w lekcji powtórzeniowej z języka angielskiego. Nie była to zwykła lekcja powtórzeniowa oparta na wykonywaniu ćwiczeń z podręcznika. Lekcje takie to świetna okazja do wprowadzenia rywalizacji na lekcji pod postacią gry, quiz’u itp.

Każda klasa podzielona na grupy zaczęła rywalizację od walki o kolejność udziału w quizie. Zadaniem było znalezienie trzech kodów QR umieszczonych w różnych miejscach w pracowni, zeskanowanie ich za pomocą aplikacji ściągniętej na telefon komórkowy (jest ich sporo w sklepie play), a następnie ułożenie ukrytych pod nimi słów w odpowiedniej kolejności. Słowa oczywiście były związane z tematyką lekcji powtórzeniowej.

Po uporaniu się z tym zadaniem i ustaleniu kolejności grup, przyszła kolei na małe inspirujące jajko niespodziankę. Tak! Mały pojemnik, bez grama czekolady, kryjący w sobie biały kawałek papieru, a na nim hasło/ definicja, którą należało odgadnąć wraz ze swoją grupą. Czas mijał jak szalony – tylko 40 sekund na odpowiedź. Emocje sięgały zenitu – szczególnie gdy pojawił się w grze Joker. Oznaczał on dodatkowe pięć punktów dla drużyny.

Efekt? Słownictwo utrwalone, mózgi wyczerpane, zabawa gwarantowana. A ile pomysłów?! Co nie miara! Co do kodów QR – wykorzystam je na pewno jeszcze nie raz.

P.S. Dziękuję klasom trzecim za pomysły – następnym razem dokładamy też punkty ujemne.

Udostępnij

Posted in Aktualności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *