Zwiedzamy Porto – miasto wina i mostów

Po  tygodniu pracy nadszedł czas na chwilę relaksu. Z niecierpliwością wyczekiwaliśmy weekendowej wycieczki. W słoneczny, sobotni poranek, po śniadaniu, pełni sił i w pozytywnych nastrojach, udaliśmy się do jednego z ważniejszych miast  Portugalii – Porto. Razem z opiekunami podziwialiśmy uroki tego pięknego miasta. Malownicza miejscowość portowa, położona nad Oceanem Atlantyckim, u ujścia rzeki Douro, słynie z produkcji wyśmienitych win, bogatej historii i architektury, sięgającej czasów wczesnego średniowiecza.

Zwiedziliśmy m.in. zabytkowy dworzec kolejowy oraz katedrę Se do Porto.  Przeprawiliśmy się przez najdłuższy w tej części Europy most do muzeum wina, w którym degustowaliśmy wino Porto Cruz. Z najwyższego piętra budynku podziwialiśmy urokliwą panoramę miasta.

Tego dnia czekała na nas jeszcze jedna niezwykła atrakcja  –  rejs statkiem po rzece Duero, podczas którego mogliśmy obejrzeć starówkę miasta, pochodzącą z XIV wieku. Obszar ten wpisany jest na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO.

Pełni pozytywnych wrażeń , z dobrymi humorami , wróciliśmy na kolację do ośrodka.