LET’S KAHOOT! – czyli ANGIELSKI w stylu KAHOOT!

Nauczanie języków obcych, a w szczególności języka angielskiego, staje się coraz bardziej atrakcyjne dzięki nowoczesnym technologiom i aplikacjom. Jedną z nich, raczkującą w Polsce, jest platforma getkahoot.com. Za granicą, szczególnie za oceanem, jest już świetnie znana. Wykorzystuje się nią także bardzo często do pisania testów.

Test niekoniecznie byłby w naszej szkole dobrym rozwiązaniem – różne osoby mają różne pakiety internetowe w telefonach, a niektórzy nie posiadają dostępu do Internetu w telefonie. Stąd też pomysł na quiz powtórzeniowy.

Zaczynamy od założenia darmowego konta na stronie getkahoot.com. Można też ze sklepu play ściągnąć darmową aplikację Kahoot. Tak też uczynili uczniowie klas 3gt, 3lmt i 3hżt. Ze względu na problemy z laptopem, start się opóźnił, ale jak już przyznałam się, że chcę ich zaprosić do świata wirtualnego w celu szlifowania angielskiego, na każdej lekcji padały pytania: ‘Czy dziś zagramy?’, ‘Kiedy będziemy rozwiązywać ten quiz?’. ( pozdrawiam Kacpra A. z 3hżt)

W poniedziałek wszystko się udało zrealizować. Od godziny 8:00 chwyciliśmy za telefony. Pomysł pracy w grupach i korzystanie z jednego telefonu w grupie okazał się idealny. Członkowie mogli się porozumiewać między sobą i wybierać prawidłowe odpowiedzi.

Jak to działa?
Po zalogowaniu na stronie lub aplikacji, wprowadzamy numer pinu przypisany do quiz’u (to może zrobić tylko nauczyciel, który utworzył quiz). Następnie, tworzymy nazwy grup (gratuluję trzecim klasom inwencji:)). Wprowadzamy także swoje nicki.

Przystępujemy do rozwiązywania quiz’u, którego reguły można dostosować do swoich potrzeb. Minusem jest to, że pytania i odpowiedzi trzeba wyświetlać z rzutnika, a uczniowie widzą jedynie cztery opcje odpowiedzi oznaczone grafiką. Ale dla trudnego nic trudnego. Daliśmy radę nawet z małym monitorem komputera.

Za każde pytanie można uzyskać 1000 punktów mając 20 sekund na udzielenie odpowiedzi. Jednakże im więcej czasu upłynie, tym mniej punktów uzyskacie. Dlatego tak ważne są wiedza i refleks. Komputer jest nieomylny i precyzyjnie przyznaje punkty.

Zaletą aplikacji jest także to, że po każdym pytaniu wyświetlane są rankingi grup z sumą uzyskanych punktów. Aplikacja także informuje nauczyciela, która grupa miała najwięcej prawidłowych odpowiedzi.

Lekcja z zastosowaniem Kahoot aktywizuje wszystkich uczniów – wreszcie można używać smartphony. Ale jest też świetnym pomysłem na sprawdzenie swoich wiadomości przed sprawdzianem lub na koniec zajęć lekcyjnych.

Dodatkowym atutem jest to, że można korzystać z aplikacji także w domu, ale tylko i wyłącznie z innym użytkownikiem kahoot’a (możliwe są bowiem dwie opcje pojedynku – jeden na jednego lub tryb drużynowy). Sama platforma zawiera już ponad 12 milionów quiz’ów, co świadczy o jej popularności. Najwięcej quizów z moich obserwacji jest z matematyki (ale po angielsku –ooops!).

Gorąco polecam skorzystanie z aplikacji, a świetna zabawa gwarantowana w 100%. Przysypianie na angielskim nawet o 8:00 rano, wprost niemożliwe.
A w przyszłym tygodniu skanujemy kody QR. Czy wyjdzie? Spodoba się? Zainspiruje? Zobaczymy…

M. Kustra

Udostępnij

Posted in Aktualności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *